AND OFF WE GO!

Het was eindelijk zo ver.. de laatste dagen zijn voorbij gevlogen. Ik was best wel zenuwachtig, M zei steeds dat mijn gezicht met de dag steeds een beetje zuurder ging staan, ik kan hier toch ook helemaal niet tegen jongens!

De heen reis zou zwaar worden, heel zwaar. Dit stond vast, het is een hele lange en vermoeide reis. S hebben we enigszins onder de knie, over hem maak ik me totaal geen zorgen. Ipad kijken, boekjes lezen, tekenen, entertainment in het vliegtuig.. voor S is er genoeg te doen. Maar een teething one year old, onze kleine Nola, is even een ander verhaal...

Maandag 3 november vertrokken we om 19.00u van huis. We hadden een nachtvlucht en vlogen om 22.00u 's avonds. Hier zag ik echt het meeste tegenop. We vliegen dus eerst naar Dubai, een vlucht van 5,5 uur, we komen dan 7.00u lokale tijd aan. Vanaf Dubai vliegen we naar Bangkok en komen daar dan 19.00u lokale tijd aan. Vanaf Bangkok hebben we weer een vlucht van een uur naar Chiang Mai.. volg je me nog?

Ons Nola is een hele goede slaper, ze houdt zo van haar bed. Zo veel dat ze eigenlijk niet slaapt als het niet op een bed lijkt. Dus wagens, buggy's, mama's schoot zijn niet goed genoeg voor onze prinses op de erwt. De heenreis zag er dus niet heel rooskleurig uit voor ons, een nachtvlucht equals slapen, en dit was nog maar de vraag of Nola dit ook ging doen... Hope for the best and prepare for the worst zullen we maar zeggen he...

Op Schiphol ging alles van het leien dakje. Tassen ingecheckt, door de douane, even wat eten en wachten tot we konden gaan. Onze tassen waren weer goed ingepakt. We hebben echt alles meegenomen wat we belangrijk vonden en samen wogen onze tassen 31 kilo. Toch weer netjes gedaan met zijn allen.

In het vliegtuig hadden we weer hele fijne plaatsen. Omdat N nog geen 9 kilo weegt kon ze ook nog makkelijk in een bassinet. Winning! Toen S zijn stoel zag, is hij gaan zitten, heeft zijn riem vastgemaakt, heeft zijn hoofd in een kussen geplant en heeft letterlijk de hele vlucht naar Dubai geslapen. N heeft de eerste 1,5 uur als een maniac gesprongen op mijn schoot en daarna was ze zo moe dat ze in de bassinet in slaap viel. Ook zij heeft een groot deel van de vlucht geslapen, wij konden dus ook wat uurtjes pakken. M en ik waren hierdoor nogal blij met onszelf,  we gaven elkaar nog net geen high five, maar deze reis ging prima! We hadden die twee kinderen van ons helemaal door, we got this people, we got this...

We kwamen om 7.00u lokale tijd aan in Dubai. Dat was dus een heel kort nachtje voor ons. In Dubai snel overstappen naar het volgende vliegtuig. Deze ging door naar Bangkok en we vlogen weer om 10.00u.

Vanaf hier ging het mis.. #terrornola... de draak in N kwam naar boven. Nola was oververmoeid en wist totaal geen raad met zichzelf en wij niets met haar. Ze kon maar niet in slaap vallen! Ik moet zeggen dat ze ook niet erg haar best deed hoor, ze was druk aan het rondspringen of aan het huilen, alles moest aangeraakt en geproefd worden en elke voorbij ganger werd gevolgd tot ze deze niet meer kon zien. Al deze drukte zorgde voor de nodige meltdowns. Snot en zoute tranen besmeurde haar gezicht. Ook wij waren nat en plakkerig van al haar ziltige lichaamssappen.

Boze en geïrriteerde blikken keken onze kant op, je zag ze haten en denken: ulgh, those people. Ogen vol van medelijden en voorzichtige glimlachjes probeerde ons een hart onder de riem te steken. We moesten echt iets doen voordat Nola's hoofd zou exploderen van ellende. Ik zeg je, Appelscha klonk op dit moment ook erg exotisch in de oren, misschien konden we een u-turn maken..

M de draagzak omgedaan, N erin gepropt, doek over haar hoofd, een stuk wandelen and hope for the best. Na 5 min jammeren was het eindelijk stil... toen M wanhopig maar trots terug kwam, werd er nog net niet voor hem geklapt. Ze sliep.. ze sliep, thank the lord!

Maar toen kwam ons eten.. S kon gewoon eten en ik had ook snel mijn portie naar binnen geduwd. Hierna probeerden we N slapend in haar bassinet te leggen zodat M ook kon eten. Biggest mistake of our life.. ik had M gewoon moeten voeren.. #terrornola werd wakker en dit keer was haar draak nog woedender... pfff nog 4 uur te gaan...

Deze moesten we gewoon uitzitten. N moest spelen, rellen, huilen, jammeren en gelukkig ook heel veel lachen. S was ondertussen weer in slaap gevallen. Een uur voor het landen deden we weer een poging. Ze hield het niet langer vol. Ze was 95% van deze vlucht wakker geweest. We deden haar in de draagzak en gelukkig viel ze na een paar minuten in slaap. Helaas was ook dit van korte duur.. we hebben dit geweten en de rest van de 849 passagiers in het vliegtuig ook..

We waren geland. Na bijna 12 uur vliegen waren we eindelijk op Thaise bodem. Bangkok we hebben je gemist! Helaas was onze reis nog niet voorbij. We hadden nog een vlucht van een uur voor de boeg, we gingen door naar Chiang Mai. Ons eerste plan was om deze nacht in Bangkok te overnachten en de volgende dag door te gaan met de trein. Ik dacht dat dit te zwaar zou zijn voor de kids. Dat zou twee dagen reizen zijn. We besloten dus om alles in een keer te doen dan waren we er vanaf. Man man man, wat had ik nu spijt van deze beslissing. Ik wilde gewoon slapen en N en S waren het ook zat. S staarde als een zombie voor zich uit en verlangde naar een lekker warm bed met al zijn tien poppies die de boel voorverwarmden. We wilden nog snel wat gaan eten en vonden een geweldige foodcourt vlak bij onze gate. We konden ons geluk niet op want ze hadden red pork! Ons favo gerechtje in Thailand. Dit deed ons alles weer vergeten. Zelfs S en N hebben gesmuld.

Nog even en we konden naar de door. N was weer vrolijk en S liep insleep mode achter ons aan. Dat uurtje in het vliegtuig ging verrassend  goed. N was wakker en heeft zich voorbeeldig gedragen. We waren geland. Tassen opgehaald en snel naar buiten voor en taxi. Deze hadden we super snel en we waren blij dat ik mijn onderhandel skills nog niet verloren was. We stapten in de auto. N op mijn schoot, ze pakte haar Knorrie, legde haar hoofd op mijn borst en viel als een blok in slaap... trut, nu pas!

Een kleine 10 min naar onze accommodatie, Green Tiger Vegetarian House. Een warm onthaal kregen we en een upgrade naar een grotere kamer. Wat was dit een heerlijke binnenkomst. Kinderen op bed gelegd en zijn zelf een biertje gaan drinken aan de bar.. We hebben het gehaald. Ondanks alles hebben ze het beide goed gedaan. We hebben heel veel van ze gevraagd en we hebben het allemaal overleefd.

Onze vakantie kan beginnen, Chiang Mai we'll see you tomorrow!