BANGKOK, WE MEET AGAIN...

Eindelijk waren we geland! Ik kon het niet geloven, gewoon freaking Thailand! Natuurlijk was S in slaap gevallen tijdens de landing. Snel het vliegtuig uit door de douane en onze rugtassen zoeken. Gelukkig hadden we de wagen ook meegenomen. Voor dit soort momenten ben je blij dat je S even kan laten zitten en zelf beide handen vrij hebt. Vandaar ook de rugzakken.

Ondertussen was S wakker geworden en keek hij zijn ogen uit. Het was 2 januari dus er stonden nog overal kerstbomen . "Boom boom mama boom!" Nadat we alle kerstbomen op het vliegveld hadden bekeken stonden we buiten. Zo nu in de rij staan voor een taxi. Spullen in de auto dumpen en gaan met die banaan!

Het was ondertussen 21.00 lokale tijd. We waren moe van de reis, maar hadden ook honger omdat het voor ons 15.00 was en we hadden sinds het vliegtuig niet meer gegeten. S was wakker dus we besloten toch wat te gaan eten. Het leek M een goed idee om buiten snel wat te halen, hij had ons hotel immers heel centraal geboekt. Snel omkleden en daar stonden we met zijn drieën om 22.00 voor ons hotel als losgelaten lammetjes in een hongerige leeuwen kooi. We waren een prooi voor alle tuk tuk drivers, ze kwamen dan ook als piranha's op ons af.

M onze tour guide zou dit wel even regelen en zo stapten we een tuk tuk in.. S vond het geweldig, "tuktuk mama tuktuk" en daar gingen, we drukte van de stad in. M had de tuktuk driver gezegd: nice food and not too far en wat zegt de tuktuk driver: yes yes food too far!! En bracht ons naar een of ander shabby vis restaurant onder een viaduct. Thanks again tour guide, maar hier gaan we dus echt niet eten! Ik pakte S en zocht voor een taxi terug naar het hotel. Niemand wilde ons voor minder dan 50 bath meenemen, tot de vierde die we aanhielden eindelijk stopte. Een net zo 'aardige' taxi chauffeur zag prooi en wilde ons wel brengen voor een vaste, maar wel 3x zo dure, prijs. Ok never mind, lets go tour guide!

In de taxi was M weer aan het ouwehoeren met die vent en maar lullen over nice food en Thai places. De taxi chauffer was een kale dikke man en zijn auto hing helemaal vol met allemaal Buddah beeltjes en andere tierelantijntes. Zijn stoelleuning lag praktisch op de achterbank en uiteraard zonder gordel aan. Ondertussen was S half in slaap gevallen op mijn schoot. Ik hoorde M zeggen, "yes nice place its ok" en hoppa daar stonden we weer voor een ander restaurant! Wtf!! Nee M, we gaan nu nu nu terug naar het hotel!! Take us to the hotel please!! En daar gingen we weer ondertussen al bijna een uur verder. Opeens begint de chauffeur heel hard te lachen omdat hij mijn arme, over vermoeide kind had opgemerkt "baby no eat, baby sleep, HAHAHA, baby no eat, baby sleep" en hij ging maar door met lachen! Hij lachte ons, maar vooral M, gewoon uit! En hij hield niet meer op! M gaf het geld en de chauffeur reed lachend weg: "baby no eat baby sleep!"

Thanks tour guide for the trip so far, but i wil take it over from here...

We zijn daarna naar boven gegaan en hebben heerlijk in het restaurant van het hotel gegeten. The best phat thai en koa pad ever.. at least for now...

00.00 lagen we in bed en samen hebben we tot de volgende ochtend 12.00 geslapen. We probably needed it..