TO KOH TAO

Vandaag vertrekken we naar Koh Tao. Hét snorkel eiland van Thailand. We zijn er nooit eerder geweest dus ben heel benieuwd wat we hier gaan beleven.

Twaalf uur uitchecken. De kindjes gingen met Milan zwemmen en kon ik alles rustig inpakken. Geen idee hoe we in zo een korte tijd alweer meer in onze backpacks hadden. Twaalf uur uitgecheckt en richting MBK gegaan.

Het plan was om op te splitsen. Milan en Seph naar de bios en Nola en ik samen struinen langs alle winkeltjes. Hopelijk zou ze even in slaap vallen. Aangekomen bij de bios wilde Nola kosten wat het kost mee met Milan. Thema van deze vakantie, papa is cool mama is stom. Fine with meeeee! Ga allemaal maar lekker met je vader naar de bios, kan ik heerlijk alleen mijn voeten laten masseren! Top plan.

Een uur rondgelopen zoekend naar de massage salon waar Milan en ik de aller eerste keer samen naar toe gingen. Ik was er op de heenweg langsgelopen, maar kon hem daarna nergens meer vinden. Uiteindelijk maar ergens binnen gestapt. Was ook ok. De film was klaar. Nola had het super goed gedaan en heeft de hele film netjes gezeten en popcorn gegeten.

Onderweg naar beneden kwamen we W tegen met zijn vriendin. Samen wat gegeten en deze keer een Tuktuk terug gepakt naar het hotel. Wat een kwart van de taxi tijd terug naar het hotel was. We zaten veel dichterbij dan we dachten.

In het hotel hadden we nog een ruim een uur voor we baar het station konden. We hebben allemaal in de lobby gehangen tot we werden opgehaald.

We moesten om 20.30u voor de KFC verzamelen. Met handjevol andere mensen werden we daar opgehaald en naar de bus gebracht. Bus was groot! Een luxe dubbeldekker voor ongeveer 50 man. S vond het allemaal super vet. We kregen vier stoelen en hebben de kindjes geïnstalleerd op hun stoel. iPadje, dekentje en koptelefoontje. We reden nog geen 10 minuten of ze waren beide al in slaap gevallen.

Ik kon natuurlijk niet slapen. Ben veel te alert met veel te veel adrenaline en start klaar mocht er wat gebeuren. Heb mijn ogen even dicht kunnen doen, maar meer was het ook niet. Het was in totaal een reis van 6 uur. Onderweg nog even gestopt. Bruut wakker gemaakt door chauffeur want we konden hier even plassen en eten. N schrok wakker, maar S was zoals gewoonlijk in een diepe coma. Totaal niets van meegekregen.

Half uurtje later reden we verder. Gelukkig viel N vrij snel weer in slaap. Rond 5u werd ik een beetje wakker van de geur, ik rook de zee. We zijn in de buurt! Kleine 10 minuten later stopte de bus. Die gekke chauffeur deed weer de deuren open en schreeuwen opnieuw dat we er waren. Waarom met zoveel lawaai!

Allemaal uitstappen en daar stonden we weer met met zijn allen. Tientallen mensen stonden te wachten op de boot die pas tegen 7u ging vertrekken. We schoven aan en hebben lekker gezeten en grapjes gemaakt. S en N deden het beide super goed, moe maar ze redde zichzelf prima. Ik heb mij weer druk zitten maken om niets.

Half 7 werden wij, de vakantie gangers met kinderen, het eerste ertussenuit gehaald, want wij mochten al eerste de boot op. Goed plekje uitgekozen en samen hebben we een goed paar uur geslapen. Ook ik heb mijn ogen nu echt dicht kunnen doen.

Toen we wakker werden was het eiland al in zicht. Wat was het weer mooi en wat waren we hier aan toe. Bangkok was heerlijk, maar vijf dagen met 2 kinderen was wel hectisch. Normaal doen we er drie en dat is echt de max.

De ferry meerde aan en we konden allemaal uitstappen. Zo warm! Zon, zee strand! Wat heerlijk! Eerste de beste taxi gepakt en op naar ons resort.

We hebben onze tassen gedropt en de kindjes zijn zo de zee ingerend. We moesten een paar uur wachten tot we naar onze kamer konden.

Deze dag helemaal niks gedaan. Aan het strand gehangen en gezeten op het terras. Wat is het hier heerlijk en wat is het eiland mooi!